Oδηγίες σχετικά με την λειτουργία της δυνατότητας Soft Reject και τον τρόπο που μπορoύν να υλοποιηθούν οι διορθώσεις και να γίνει επαναπροώθηση παραστατικού

Modified on Tue, 9 Dec at 1:15 PM

Όταν  τo παραστατικό έχει λάβει απόρριψη Soft Reject δηλαδή, απόρριψη με δυνατότητα διόρθωσης και επαναποστολής των στοιχείων του παραστατικού, χωρίς να απαιτείται η έκδοση πιστωτικού και νέου χρεωστικού. 
Παρακάτω ακολουθούν οδηγίες σχετικά με την λειτουργία της δυνατότητας Soft Reject και τον τρόπο που μπορείτε να υλοποιήσετε τις διορθώσεις και να προωθήσετε το παραστατικά εκ νέου.

 

Σε περίπτωση που μια Αναθέτουσα Αρχή διαπιστώσει εσφαλμένη συμπλήρωση πεδίων του τιμολογίου, που δεν περιλαμβάνονται όμως στο υποχρεωτικό περιεχόμενο του τιμολογίου όπως ορίζεται στο άρθρο 9 του ν.4308/2014 (ΚΥΑ..), μπορεί να απορρίψει το τιμολόγιο με «δυνατότητα επανυποβολής του από τον Προμηθευτή».

Σε αυτό το ΝΕΟ μήνυμα απόρριψης η ΑΑ καθορίζει και τα πεδία που έχει γίνει εσφαλμένη συμπλήρωση. Το Τιμολόγιο επανυποβάλεται από τον Προμηθευτή χωρίς να πάρει νέο MARK.
Επιτρέπεται να αλλάξει ΜΟΝΟ τα παρακάτω πεδία (ένα ή περισσότερα ή και να μην κάνει αλλαγή – σε περίπτωση λάθος συνεννόησης-κατά λάθος απόρριψης):

  • BT-10 buyerReference - Στοιχείο αναφοράς Αγοραστή
  • BT-11 projectReferenceId - Στοιχείο αναφοράς αγαθού/ υπηρεσίας/ μελέτης/ έργου
  • BT-12 contractReferenceId - Στοιχείο αναφοράς σύμβασης
  • BT-13 purchaseOrderReference - Στοιχείο αναφοράς εντολής αγοράς
  • BT-46 buyerPartyId - Κωδικός Αναθέτουσας Αρχής Για να έχετε την δυνατότητα, να διορθώσετε τα λανθασμένα στοιχεία B2G και να προωθήσετε εκ νέου το παραστατικό θα πρέπει το παραστατικό να έχει απορριφθεί με την παρακάτω αιτιολογία -   δηλ. SOFT REJECT-ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΑΝΑΠΟΣΤΟΛΗΣ και την διόρθωση που πρέπει να υλοποιήσετε.

Title: undefined

Παρακάτω ακολουθούν οδηγίες σχετικά με το Soft Reject και την λειτουργία του μέσα από το Portal του παρόχου einvoice.impact.gr :

  • Αρχικά, επιλέγετε "Εξερχόμενα Παραστατικά" και έπειτα την "Προβολή" του παραστατικού που σας ενδιαφέρει.

Title: undefined

  • Εντός του παραστατικού στο κάτω σημείο της σελίδα έχει 3 εικονίδια επιλέγετε το 3ο εικονίδιο  Ιστορικό ενεργειών παραστατικού , όπου περιέχει όλη την ιστορικότητα του παραστατικού από την έκδοση του. 

Title: undefined

  • Στην συνέχεια, επιλέγετε το παρακάτω εικονίδιο, όπου εμφανίζονται τα στοιχεία B2G που έχετε συμπληρώσει στο παραστατικό, τα οποία μπορείτε να διορθώσετε.

Title: undefined

  • Τέλος, υλοποιείτε την διόρθωση που επιθυμείτε και επιλέγετε "Αποστολή", ώστε να προωθήσετε εκ νέου το παραστατικό με τις απαραίτητες διορθώσεις.

Title: undefined

 

Οι διορθώσεις που πραγματοποιήθηκαν στην παραπάνω διαδικασία είναι εμφανής μόνο στο "Ιστορικό Ενέργειών" του παραστατικού.

Προς διευκόλυνση σας, παρακάτω ακολουθούν πληροφορίες σχετικά με τα πεδία B2G:

 

BT-46 buyerPartyId

Το πεδίο “Contracting Authority Code-BT46" είναι υποχρεωτικό και συμπληρώνεται από το μοναδικό αριθμό της αναθέτουσας αρχής που βρίσκουμε στον σύνδεσμο: Μητρώα φορέων ΓΓΠΣΨΔ

 

BT-10 buyerReference

Το πεδίο BT-10 buyerReference συμπληρώνεται αυτόματα λαμβάνοντας τις τιμές από το BT-46 και το πεδίο Recipient's Details => Company Name

 

BT-11 projectReferenceId

Το πεδίο " Project Reference - BT11" παίρνει τιμή της μορφής "a|b" όπου : 

               

  • Το πρώτο συνθετικό a παίρνει τιμή με βάση τον προϋπολογισμό από τον οποίο αντλεί χρηματοδότηση η συγκεκριμένη σύμβαση:  

 

Το (1|) προσδιορίζεται εάν η δαπάνη βαρύνει τον  Τακτικό Προϋπολογισμό,   

Το (2|)ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων)  

Το (3|)τον προϋπολογισμό του φορέα λοιπής Γενικής Κυβέρνησης 

 

  • Το δεύτερο συνθετικό b παίρνει τιμή σύμφωνα με τα παρακάτω:  

 

«1| ΑΔΑ Ανάληψης»: (Αριθμός Διαδικτυακής Ανάρτησης) όταν η αναθέτουσα αρχή είναι φορέας της Κεντρικής Διοίκησης σύμφωνα με το άρθρο 14 του νόμου 4270/2014 (Α.143) και οι δαπάνες βαρύνουν τον Τακτικό Προϋπολογισμό. Δηλαδή καταχωρούνται η ένδειξη «1», το διαχωριστικό «|» και ο Αριθμός Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ) της σχετικής απόφασης δέσμευσης πίστωσης. Το Η.Τ δρομολογείται για το ΟΠΣΔΠ.   

 

«2| ο κωδικοποιημένος Ενάριθμος»: όταν ο φορέας ανήκει στους λοιπούς Φορείς Γενικής Κυβέρνησης ή/και οι δαπάνες βαρύνουν αποκλειστικά τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), δηλαδή καταχωρούνται η ένδειξη «2», το διαχωριστικό «|» και ο Ενάριθμος του έργου όπως αναφέρεται στην σχετική ΣΑ και μνημονεύεται υποχρεωτικά στο κείμενο της σύμβασης (βλέπε παρ.2 του άρθρου 3 της αριθ. 63446/31-5-2021 υ.α). Το Η.Τ δρομολογείται για το ePDE.    

  

«3|ΑΔΑ Ανάληψης»: όταν οι δαπάνες δεν βαρύνουν τους ανωτέρω προϋπολογισμούς, αλλά η σύμβαση βαρύνει τον προϋπολογισμό του συγκεκριμένου φορέα, στη περίπτωση σύμβασης με Φορέα που ανήκει στους λοιπούς φορείς της Γενικής Κυβέρνησης π.χ. Δήμος, ΝΠΔΔ (παρ.1 του άρθρου 14 του ν.4270/14). Καταχωρούνταιη ένδειξη «3», το διαχωριστικό «|» και ο Αριθμός Διαδικτυακής Ανάρτησης της σχετικής απόφασης δέσμευσης πίστωσης . Το Η.Τ δρομολογείται για τα πληροφοριακά συστήματα (ERPs) των Α.Α.    

 

Δηλαδή για τις τιμές του a =1,3, το δεύτερο συνθετικό b είναι ο ΑΔΑ, ενώ για τη τιμή a = 2 το b είναι ο κωδικοποιημένος ενάριθμος.         

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ακόμη σύμβαση με το κράτος, το πεδίο πρέπει να συμπληρώνεται με 1|0 ή 2|0 ή 3|0.  

 

BT-12 contractReferenceId

Το πεδίο “Contract Document Reference - BT12” συμπληρώνεται βάση της σύμβασης με το κράτος. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει σύμβαση συμπληρώνεται με την τιμή "0".

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article